måndag 4 maj 2009

Bä Bä vita lamm



Nu har all snö smällt bort och sakta men säkert börjar gräsmattorna få färg. Att äntligen fått en altan att sitta på känns otroligt lyxigt. (fast den är ju inte klar) Nästan alla måltider avnjuts numera här. Har även släpat fram den gamla hammocken som inte använts på närmare 10 år. HÄRLIGT HÄRLIGT.
Kärleken har fått igång motorcykeln och varit ute och kört. Få se om jag får den äran att sitta bak... men jag är nog för tung ;-)

Häromdagen så har grannens får fått lamm. De är SÅ söta och de knallar omkring nedanför min gård.

Altanbygget som legat i träda hela vintern. Har nu fått järnbalkar inmonterade för att få bättre stadga i byggnationen. När detta åtgärdades for ett helt fönsterparti med tre fönster i backen. Ojoj jag var dyngsvettig. Vågade knappt titta ut. Men ibland får man ha tur. Fönstren gick inte sönder men en del omkringliggande delar har jag idag varit tvungen att beställa. De kommer inom en vecka. Sen kan vi äntligen fortsätta med golvet...

Inga kommentarer: