tisdag 15 september 2009

Jag har blivit med akvarium och parabol

För en och halv vecka sedan blev jag med akvarium... i helgen blev jag med parabol och massor av TV-kanaler. Vad är det som händer? Jo sakta men säkert börja KärleksNissen flytta in.

Mitt i alltihopa kom hans syster och mamma och bodde hos mig... därefter tog vi ett krafttag i veden... så nu idag är den stora högen äntligen på plats i vedboden staplad och klar. Hittills är det 33,5 kvm som vi tagit rätt på. Men alltsom allt med förra årets skörd så är det närmare 90 kvm. SÅ nästa år slipper vi hålla på med ved. Vilket lyx.

När vi flyttade akvariumet var det flera fiskar som dog. Tråkigt nog. Dagen innan hade 15 st sålts. Så vi blev tvugna att köpa lite nya. Så det blev en Sundsvallsresa för att fixa det. Så nu har tom jag köpt fem fiskar. Det var inte dåligt...

Men det är riktigt trivsamt att ha ett akvarium hemma. Intressantare än de 100 TV kanalerna som ingick i priset...

Har som sagt även haft en provtur på Facebook. Men HUA vad mycket tid det tog i anspråk. Snacka om att man skapar ett behov man egentligen inte har... Så det avvecklade vi för att ha tid till annat.

Har i och med tillökningen i familjen börjat med ommöblering. Håller även på att se över det här med internet och telebehovet. Skall troligtvis prova något nytt "glesbygdsvänligt" som heter icenet. Som företagare fanns det ett förmånligt erbjudande som troligtvis ger ca 3 ggr större hastighet än det ADSL vi använder idag. Skall ta hem och prova... om det funkar avvecklar vi nog den vanliga telefonen. Det är ju bara en massa fasta avgifter man betalar för. Börjar kännas onödigt när alla har en egen mobiltelefon.

Det blir spännande och se hur det funkar.

jag är nyss hemkommen från ett föräldramöte och skall strax åka till jobbet.

Inga kommentarer: