torsdag 7 januari 2010

Parfym&Flasknojja


Strax före jul fick mamma Monica parfymnojja, eller rättare sagt flasknojja. Dottern hade en parfymflaska som jag blev förälskad i. Mest för utseendets skull, menäven lukten. Hon hade ställt den på min nyrenoverade toalett bredvid min vackra porslinspotta. Och det var precis samma mörkblå färg på flaskan som mönstret på pottan. Jag frågade om jag fick flaskan när den var tom. Men icke sa nicke...

Men jag ville ju ha en sådan flaska, så nästa gång vi hamnade i en stad med affärer... ja det händer ju inte alltför ofta numera. Då passade jag på att köpa... Men insåg ganska snabbt att det fanns tre olika storlekar på parfymflaskorna. Så vilken skulle jag välja? Jag tog alla tre. Vad det kostade ska vi inte ens prata om... men jag tyckte jag kunde unna mig det med tanke på att jag fått tillbaka lite pengar på skatten.

Så nu pryder de en av toaletthyllorna och parfym lär jag ha lång tid framöver om inte dottern kommer och tjuvar av den förstårs.

Det här var väl en intressant liten story så här på nattkröken när man sitter som på nålar och är lite smått förbannad över att sonen som borde varit hemma och lagt sig för länge sedan inte kommit hem än... Imorgon börjar skolan igen och vardagensrutiner är ett måste.

I övrigt är det bara kallt kallt och åter kallt så man måste elda och elda och åter elda. Men vad gör det. Nu har jag ju ledigt tillsammans med Älsklingen...

Inga kommentarer: