lördag 5 april 2008

Vad tar livet vägen?



Ojojoj, vad tar livet och dagarna vägen? Nu har sonen fyllt moppe. Han och X:et köpte en Yamaha (och nån bokstavskombination) i Hammarstrand igår. Oj vilken lycka. Men imorse när han inte fick igång den var det inte lika roligt.

Dottern fyller snart 18 år. Har nu sagt upp hennes lägenhet i H-sand som hon knappt använt. Bor ju hos pojkvännen. Så idag har vi tömt och städat ur den. Återstår bara lite tvätt av gardiner, mattor, sängkläder od.

Själv känner jag mig ganska trött och sliten. Skyller på att sorkpesten fortfarande gör sig gällande ibland. Sussie (en av mina jobbarkompisar) och jag brukar skämta om när vi får bli nedsövda i ett halvår. Vakna och vara utvilade, energiska och framförallt smärta och smidiga.

Den här veckan har jag haft stor beslutsångest angående vad jag skall göra med mina timmerhögar. En viss del skall bli ved, men resten var tänkt att sågas upp till huslock och ev altanbygge. Men till slut har jag bestämt mig för att sälja det istället. Får ta en sak i taget...

Föruttom allt födelsedagsbestyrande så nalkas det snart konfirmation. Tills dess hoppas jag att jag fått ordning i huset. Ligger fortfarande 10 steg efter i det mesta efter sorkpest och fönsterbytet. Men till veckan lär det inte bli så mycket tid över. Jobbar fem nätter, en kväll är det Tacokväll som konfirmanderna anordnar. En kväll är det skattedeklarationsinfo som jag borde gå på, däremellan skall sotaren komma, jag skall klippa och tona håret, gå på begravning samt träffa en coach.

Ojoj... att se fram emot den veckan blev man inte pigg av...

Inga kommentarer: