torsdag 17 april 2008

Vilken härlig dag!!!

Idag har det varit en strålande dag med solsken och värme. Bestämde mig för att för första gången i år hänga tvätten ute. OOOooops - hade glömt att tvättlinan gick sönder i höstas. Men jag hade för mig att jag införskaffat mig en ny. Mycket riktigt. Så det var "bara" att sätta upp den. Mycket tjorv och trassel blev det, men vad gjorde det när solensken.

Två unga män hade anlänt för att börja kapa och klyva min ved... HÄRLIGT!!! Så här tidigt har jag aldrig haft veden klar något år. Det lär bli en hel del också, så det kanske räcker i två år om VI har tur. I samband med detta kom min GoGubbe. Han var här hela dan. MYSIGT... Vi träffas tyvärr inte så ofta för tillfället. Han har fått nya konstiga arbetstider och jag har väl inte direkt så normala arbetstider heller. Men man får njuta av de få stunder som erbjuds (på alla sätt och vis)

Jag påbörjade mitt blomprojekt, dvs att plantera om blommorna. Stod ute i solen. Skönt att slippa blomjord inne på golvet. Som vanligt håller jag på med flera saker samtidigt så jag hann bara två rum. Får ta resten i helgen.

Just nu har jag en lasagne i ugnen. imorron blir det en shoppingdag i Härnösand. Har en hel lista på sånt som skall fixas. Bla skall vi fixa klart Lindas lägenhet så vi kan lämna tillbaka nyckeln.

I helgen skall vi fira Lindas 18-årsdag. Hon har beställt smörgåstårta, så det får bli morgonens kvällsterapi. Har några presenter som jag strax skall slå in. De sista köper vi imorgon.

Har även i paket från Tradera i hallen som jag totalt glömt att öppna. Gissa innehållet? Precis - flytande blått...

Inga kommentarer: