tisdag 22 april 2008

Till Skogs...

Idag har jag i stort sett varit ute i skogen hela dagen. Har börjat med att såga ner småträd med min söta handsåg... var ute i flera timmar. Resultatet syns snabbt. Men det fanns en hel del bumlingar som skulle behövt en motorsåg. Så jag knallade till grannen och frågade om han ville ha lite ved?

I ett nafs var det full rulle. Två man gick bärsärkargång (hm rätt stavat?) Jag hade bestämt mig för att sätta upp plastband på de träd som skulle sågas ner... men jag hann knappt med i svängarna. Ändrade taktik... Satte på de träd jag ville behålla...

Fortsätter de i samma stil som igår så är det nog klart imorgon. Tjusig utsikt över dammen nalkas . Men min tänkta hjärnterapi med att gå med handsågen spolierades.

Skulle ju faktiskt kunna såga upp de spinkiga asparna som annars går till spillo. Kan ju alltid användas till tändved. Vi får se hur det blir...

Jag trivs när det händer saker... men snubbla runt i skogen med mina onda fötter är ingen höjdare. Kunde knappt gå på sluttampen.

Och nu med all den friska luften kommer jag att stupa i säng.

Suss&Puss

Inga kommentarer: