söndag 1 juni 2008

Ett glas vin...

Idag tycker jag att jag är värd ett glas vin. På en söndag? Ja jag har nu jobbat fyra nätter och under veckan har det varit så mycket som strulat och gått sönder. Ont överallt pga veden etc etc. Men trots allt elände har jag varit vid gott mod. Min coach har ju gett mig läxa att leta glädjeämnen. Och tänker man bra, roliga, positiva saker så känns det bra ändå.

Igår ringde min prins ni vet. Ohlala vad det kändes bra. Han ville att jag skulle följa med på marknad till Härnösand. Klart jag ville. Mysigt att gå runt bland alla stånd och hålla handen och få känna sig lite kär. MMMMmmm MUMSFILIBABA. Jag fyndade en liten glasgris. Den var SÅ söt, sedan köpte jag en favvokrydda: Persilado.

I Härnösand träffade jag dottern. Hon bor ju i stort sett där. Hon var också söt för hon sa atthon tyckte jag var fin. Sånt kan man bli glad av. Vi träffas ju inte så mycket numera. Hon är stora damen och har så mycket annat för sig. Idag berättade hon att hennes kompisar brukar läsa min blogg. Det var ju också kul. Intresserar det 18-åriga damer vad en "gammkäring" skriver?

Så jag får väl säga hej flickor! Ja tiden går så fort swisch säger det och så är ni också 40+. När jag fyllde 40 sa min söte far att snart är du pensionär Monica. Kul att höra. Men man blir inte äldre än man gör sig. Min prins är en ungdomlig 50+are. Han är inne i MC-drömmar just nu. Det är härligt med drömmar och man lever ju bara en gång så man får ju passa på att försöka uppfylla sina drömmar.

Som ung skall man nog inte ha så bråttom med att stadga sig. Passa på att se er om i Sverige och världen om ni har möjlighet. Prova lite olika jobb etc. Tids nog sitter ni där med barn, hus och volvo. Själv har jag varit och jobbat utomlands i fleraomgångar. Bla varit på kibbutz i Israel samt jobbat i palestinska flyktingläger i Libanon. Bott i Stockholm i flera omgångar...

Nu sitter jag i en liten by i Höga Kusten och har fullt sjå att klara alla bestyr man har med en jordbruksfastighet. Herre Gud. Hade någon sagt att jag skullebo ensam på en jordbruksfastighet för några år sedan, hade jag skrattat åt dem. Men nu gör jag det och det går ju det också. Men ibland hade man ju förstårs önskat att den där prinsen masat sig hit så jag slapp ha ansvar för allting.

Idag var det strul med pannan igen. Den var över kokningspunkten och inget varmvatten kom till ackurmulatortankarna. Då var jag tacksam att jag kunde ringa mitt X som via telefon hjälpte mig åtgärda felet. Men det var han som egentligeni var den skyldige. Han hade nämligen gett mig fel instruktioner i samband med att jag stängt av värmen och endast skulle elda för att få varmvatten.

Skall nog ta mig tid att skriva instruktioner angående detta, så jag kommer ihåg hur jag skall göra nästa år... instruktionsboken har blivit tjockare med tidens gång. Den är så pass välskriven så snart kan en schimpans sköta min panna.

På tal om det så borde jag nog titta till den där pannan nu... behöver duscha och få ordning på varmvattnet. Har som vanligt spenderat nån timme påvedbacken. Hade tänkt vara där ännu längre idag, men jag slapp för det började ju regna. Hamnade här istället med ett glas vin. Inte fy skam.

Imorgon är det dags för nästa 3-dagars diet. Lyckades gå ner 3 kg första veckan.

Inga kommentarer: