fredag 30 maj 2008

KADUNK!!!

Idag var det inte lika lätt att hitta glädjeämnen... ibland får man verkligen sig en funderare på om det är så här man vill leva/ha det egentligen.

Inatt på jobbet ringde X:et och berättade att sonen som var ensam hemma ringt honom för det lät så mycket i pannrummet. De hade konstaterat att det var cirkulationspumpen som sagt upp sig. Naturligtvis. Varför skall inte allt bara fungera?

Kom hem från jobbet och satte mig på toa. KADUNK!!! Trodde att hela toaletten lossnade... men det var bara själva sitsen. Kände hur jag bara kokade... jag insåg att jag inte skulle kunna somna så jag gick ut på vedbacken för att avreagera mig. Vad tror ni händer? Jag vrickar foten och faller omkull. Då var det bara att gå till sängs och dra något gammalt över sig.

Ville bara sova i 100 år och sedan bli väckt av min prins.

Det bidde inga 100 år och ingen prins heller. Det bidde 4 timmar och en GosNos av min katt Fritte. Inte fy skam det heller...

Fick anstränga mig för att hitta det där lilla extra som ändå förgyller vardagen.
Konstaterade att den här årstiden är det lätt. Det är bara att använda alla sinnen.
Jag har en stor björk vid infarten, stod där under och krattade bort en massa vedskräp och tittade uppåt. Gud vad läckert. De små vackra härligt gröna löven och den klarblå himlen som bakgrund.

Har sett till att boka in lite roligheter framöver så man har nåt att se fram emot. Har bla bokat in en fest medbrudarna i Härnösand. Dagen därpå drar vi på stadsfesten, midsommar på motorcykel och sen blir det Skulefestivalen och i slutet av Augusti har jag anmält intresse att följa med på en båtresa. Har dessutom fyllt upp vinförrådet.

Men i övrigt har jag ett otroligt sug efter att få ut och meta... få se om jag hinner i helgen.

Nu skall jag ta en dusch - tacksam att vattnet fungerar som det ska. Sen hoppar jag i bilen, så får vi se vad jag hittar på...

Inga kommentarer: