lördag 3 maj 2008

Bygglov




Det blir inte så mycket tid framför datorn nu när våren är här. Man vill ju bara vara ute. Idag har jag rensat min största blomrabatt.

I övrigt har jag bara altanbygge i skallen. Hade skickat efter bygglovspapper för några veckor sedan, och i och med det tappade jag totalt lusten. Det krävdes så mycket uppgifter och olika ritningar och planer i olika skalor etc så allt kändes bara storjobbigt.

Men jag tog mig i kragen och ringde kommunen och bad om råd. Då visade det sig att det endast behövdes fasadritningar... SÅ med datorns hjälp har jag nu fått till den... SÅ nu är det bara ifyllandet av blanketten kvar och att jag har en kvalitetsansvarig. GoGubben Tommy har lovat bli det...

I samband med detta uppkom frågan om dränering... SUCK... troligtvis ett nödvändig ont.
Så nu blir det till att börja med grävning antar jag och införskaffning av platonmatta.

Vi har hunnit med sista aprilfirande också sedan sist jag skrev här på bloggen. Jag var en snabbis på bybrasan, skulle ju jobba denna natt.

Sedan överraskades jag av att nästa dag bli bjuden på mat av kärleken. Första gången det hände. Han är nämligen inte speciellt road av mat och matlagning. Men han fick till det, och gott var det. Uppskattade det verkligen. Tack Tommy... Det får gärna hända igen.

Inga kommentarer: