onsdag 21 maj 2008

Punchkalas

Dagarna flyger iväg... jag märker det speciellt genom att jag skriver krönikor var 14:e dag. VIPS så har de två veckorna gått, ibland är det inte alltid så lätt att hitta på nåt att skriva om. Idag var det dags igen. Fick bli temat om de "smutsiga tangentborden". Fick städnoja på mitt eget tangentbord och nu har jag fått problem med min mellanslagstangent som jag inte lyckats få på plats ordentligt.

I övrigt så är det vedstapling för hela slanten som gäller just nu. Flera timmar/dag har det blivit. Men högarna minskar knappt, armarna och händerna värker. För att inte tala om fötterna. Det måste vara latmasken som gör ont. Nyttigt. Tog en paus idag och bjöd hem några damer på Ärtsoppa och Punch. Naturligtvis blev jag tvungen att fixa efterätt - "Punchkalas". MUMSFILIBABA.

Just nu sitter jag och spanar in bönderna som söker fruar påTV4. De hoppas finna kärleken, att få växa ihop med en annan människa, dela framtiden och drömmen att få dela glädje och sorg, att få känna sig behövd... Visst låter det underbart? De är tuffa som vågar söka sin kärlek påTV.

Strax skall jag ut på vedbacken igen, för att avsluta en stapel. Skall även masa mig till postlådan och posta en liten morsdagspresent till lilla mamma.

Imorgon hoppas jag att jag får tillbaka min bil. Bo på landet och vara billös är ingen höjdare. Men allt går. Den här veckan är jag även sonlös. Tomt. Han bor hos sin pappa i Kramfors för att han praktiserar där denna vecka.

Postlådan nästa...

Inga kommentarer: