söndag 25 maj 2008

Tack för senast...

Jag får tacka för senast till omtänksamma vänner som vill mig väl.

Idag blev jag uppvaktad av barnen på morsdag. De hade köpt ljusstakar med passande värmeljus. Sött... själv hade jag köpt en fryst prinsesstårta. Insåg i sista minuten att den borde tinat i fyra timmar. Så smarta jag stoppade den på tiningsläge i mikron. INGEN BRA IDÈ.

I övrigt är det idiotläge på stapling av ved. Sonen och jag röjde i vedboden så det skall gå och börja stapla. Jag började... får fortsätta och ta lite varje dag. När jag välbörjar med sådant arbete, kan jag inte sluta... vill bara få det överstökat. Men jag får ge mig för imorgon skall jag börja en konstig diet. Vad gör man inte för att bli lite smärt och smidig. Helt klart är det ingen diet där man kommer att orka med hårt fysiskt arbete.

I övrigt håller min dator på att ge upp... känns tungt. Har nätt och jämnt lyckats spara alla nödvändiga filer som jag har. Krångligt att få allt att fungera som det ska... Men men jag har inga val.

Inga kommentarer: