måndag 26 maj 2008

Överlevt första dietdagen

Har nu överlevt min första dietdag. Men kvällen är lång...
Vadå för diet kan man då undra. Ja jag ramlade på en sprudlande människa som gått ner massor i vikt av att äta enligt en speciell diet tre dagar/vecka.

Dieteten går ut på att man "lurar" kroppen att förbränna fett. Speciellt noga uträknat är det, så ingenting får bytas ut eller läggas till.

Man skall tydligen kunna gå ner 10 kg på fyra veckor. Visst låter det för bra för att för att vara sant. Egentligen är sånt här emot mina präktiga principer. Men jag har lagt präktigheten på hyllan.

Vill ni veta vad jag ätit denna första dag?
Here it come:

Dag 1

Frukost
En halv grapefrukt
En skiva rostat bröd (franska)
2 tsk smör

Lunch
1/2 kkp tonfisk
i skiva rostat bröd (utan smör)

Middag
200 g nötkött
1 kkp kokta gröna bönor (eller färska)
1 kkp inlagda rödbetor i ättika
1 äpple
1 kkp vaniljglass

Inga kommentarer: