torsdag 29 maj 2008

Vad känner du tacksamhet och glädje för idag?

Själv känner jag tacksamhet att jag har en bra ekonomi. Det är en otroligt trygghet för mig. Ioch för sig är och har jag alltid varit ekonomisk så jag har aldrig levt över mina tillgångar.

Idag är jag även tacksam att jag har hjälpsamma grannar. Har haft en massa strul innan vi fick igång vår gräsklippare idag. Den hade punka och jordfelsbrytaren slog på så fort vi satte på kompressorn.

Jag trodde det var fel på själva elkabeln eller själva eldragningen. Vi lånade grannens kabel och konstaterade att det var kompressorn det var fel på... så då fick vi låna en annan grannes kompressor. När allt verkligen var fixat så återstod nästa problem. Vi hade ingen bensin. SÅ det var bara att fara iväg att fixa det... Vilket bestyr.

Nån massage blev det tyvärr inte idag heller DEPP, det hade blivit dubbelbokat. Men när jag väl var fit for fight så kändes ryggen lite bättre. Så jag hann med en sväng på vedbacken idag också. Den oändliga vedhögen börjar nästan se hanterbar ut.

Har inte nämnt gårdagens glädjeämnen.

Dagen började med en sådan där andäktig stund när allt bara stannar av och lyckan är fullkomlig. En otroligt märklig känsla. - En kyss - en beröring av den man älskar. Känslan av att "vara ett"... MÄKTIGT!!!

Rent naturmässigt har jag upptäckt att häggen blommar för fullt. Jag har en stor härlig hägg på gården. Tyvärr har den de senaste åren blivit angripen av larver som tuggat i sig varenda blad. HUA. Få se hur det blir i år.

Sonen och jag var lite osams igår. Även han börjar få temparement. Ojojoj. Vilken skön känsla när vi försonades i en kram. Min lilla pojke har blivit SÅ stor. Nu har han klippt klart gräsmattan. Det är jag tacksam för.

Dieten är klar för den här veckan. Har gått ner 3 kg, men det riktiga resultatet vet man egentligen inte förrän efter ytterligare 4 dgr. Nu skall man ju äta som vanligt igen.

Igår fick jag en sådan otrolig längtan efter att meta. Det bara måste jag göra någon kväll framöver... det är fridfullt.

Inga kommentarer: