fredag 10 oktober 2008

Fasaden börjar bli klar...


Nu är väggfasaden mot altanen klar. Målade det sista lagret ikväll. Även alla lock är ditsatta ovanför taket. De måste målas en sväng till också.

Nu är kärleken ledig i 10 dar. MMMmm . Han har erbjudit sig hjälpa till att lägga golvet på den ingladade delen. Även ByggNissen har möjlighet att vara på plats nästa vecka. Detta innebär att vi kan hinna mycket... Men bara ett krux. Pengarna börjar sina. Men jag fick ett tips av min kompis Sussie att ta ut min sparade semester i pengar. Vilket inbringar ca 6000 kr. Jag får dessutom tillbakapengar på skatten i december så har ByggNissen tid att vänta med betalning till dess av kommande arbete SÅ kan vi tuta och köra ett tag till.

Vilken lycka att kunna gå ut på altanen till våren och det mesta är klart.

Just nu har GoGubben bäddat ner sig i min dubbelsäng, skall strax krypa ner bredvid honom. Vi har en barnfri ledig helg tillsammans. Härligt!!! Men imorgon slipper han mig lite grann. Jag har skogspass med motorsågen igen.
På söndag kommer dottern på besök med en kompis. Förra helgen var hon här med en tysk bekantskap. Hon bor numera hos sin pappa och pendlar till H-sand.



Inga kommentarer: