lördag 4 oktober 2008

Malligt!!!

Idag är Monica mallig, igår kväll provade jag hela motorssågsmunderingen. Idag bar det av till skogs. Kl 09 fick vi lära oss starta motorsågen för allra första gången. Tre timmar senare fällde jag mitt första stora träd. MALLIGT!!! Enklare än jag trodde faktiskt. Lättare att fälla ett träd än att få igång sågen. Hann med ett till innan dagen var över. SÅ inatt lovar jag er att jag somnar ovaggad.

Det bästa av allt var efteråt när Älsklingen väntade med middagen serverad i Ullånger. Han kan bara han vill min GoGubbe. Att äta och laga mat tillhör inte hans starka sida nämligen, men det blev uppskattat.

Sen var det bara att fara hem och förbereda lite mat, efterätt och storröjning inomhus. Imorgon kommer nämligen dotttern Linda med en tysk bekantskap som hon lärt känna via Internet. Så du får man även damma av engelska kunskaperna. Tyskkunskaperna man hade sedan högstadietiden är totalt bortglömda misstänker jag.

Inga kommentarer: