onsdag 1 oktober 2008

Lampor på plats


Idag fixade Älsklingen lite lyse, vår gårdsbelysning som vi haft blev borttagen i samband med takbeläggningen. Den var i vägen. Den var dessutom trasig, så det kändes inte aktuellt att sätta upp den igen. Men det blev jättebra. De senaste kvällarna har vi haft becksvart.

Vi har hunnit med en Sundsvallsresa idag också. Kärleken skulle köpa en bärbar dator. När han tillbringar mycket tid hos mig och även på jobbet så får han datorabstinens, så det var ju en bra lösning. Nog för att han får användamin dator. Men den kan jag ju behöva själv också.

I Sundsvall köpte jag 12 spotlampor som så småningom skall installeras på altanen.

Nu är det dags att förhöra sonen en sista gång inför morgondagens SO-prov och sedan göra lite företagsjobb - en platsannons innan jag själv stupar i säng.

Förresten - igår var jag på motorsågskurs. SKITKUL!!! Vi hade tre olika stationer där vi fick lära oss fila sågkedjan rätt, skruva isär och ihop sågen samt en station med genomgång av säkerheten. På lördag blir det heldag i skogen. Då skall all mundering på och ut i skogen bär det av medmotorsågen i högsta hugg.

Jag försöker förhandla mig till att Kärleken skall fixa mat, hans berömda höstgryta som är klar efter lördagens bravader.

I övrigt kommer StandUpKomikern Björn Gustavsson till Kramfors om två veckor. Då är tanken att vi skall dit och få oss ett gott skratt.

Inga kommentarer: