söndag 4 januari 2009

Kan inte sova... ligger och grubblar där i natten


I förra inlägget nämnde jag att jag har en dikt som jag skrev när min kusin Eva dog i hjärntumör.
Vill ni lyssna på den efter att min Älskling musiksatt den så

Klicka här >>>

(Ni måste ha ett musikspelare i er dator för att kunna lyssna)



-------------------------------------------
Dikten

Kan inte sova…
Ligger och grubblar där i natten.
Är livet bara en gåva?
Undrar…Varför? Vad är tårar?
Salt och vatten?

I ovisshetens plågor.
Finns oändliga frågor
Det finns inga svar.
Men…Tron, hoppet och kärleken finns kvar.

Och…
Man är aldrig så hjälplös, att man inget har att ge.
Man är aldrig så sorgsen att man ej kan le.
Styrka är vad man behöver.
Lyssna på en vän.
Snart är nattens mörker över.
Och solen skall lysa igen



Skriven av
Monica Årjes
84 02 08


-------------------

Musiktexten (något omarbetad)


Kan inte sova...
Ligger och grubblar där i natten
Är livet en gåva?
Undrar…Varför? Vad är tårar? Salt och vatten?

I ovisshetens plågor
Finns oändliga frågor
Men det finns inga svar
Men…Tron och Hoppet finns kvar
Tron och hoppet finns kvar

Man är aldrig så hjälplös
att man inget har att ge
Man är aldrig så sorgsen att man ej kan le.
Vi behöver styrka och få lyssna på en vän.
Snart är natten över. Då lyser solen igen
För tron och hoppet finns kvar

Tron och Hoppet finns kvar

Text: Monica Årjes
Sång&Musik: Tommy Öberg

Inga kommentarer: