söndag 4 januari 2009

Äntligen!!!


Nu äntligen blev det av. Jag brukar alltid lägga pussel varje jul, men den här julen blev det liksom inte av. Men den här helgen när jag och Älsklingen fick ett dygn tillsammans så stod det pussling på schemat. Men en tips i sammanhanget. Man skall inte dricka vin samtidigt. Det funkar dåligt. Det blir seeegt och lite ooookoncentrerat... men det gick.
Dagen därpå kom dottern hastigt och lustigt. Hon ville lägga pussel. Så då plockade vi fram fjolårets pussel och la det. Hon är en hejare på pussel. Redan vid två-års åldern kunde hon lägga avancerade pussel för sin ålder. Så på fyra timmar var det lagt, trots avbrott för eldningar och middag etc.
Hon ville lägga ett till idag... men beslöt oss i stället för att titta på filmen:"Mamma Mia". Så då har man sett den också. Musicalfilmer har jag inte tyckt varit någon riktig höjdare, men här gick det ju faktiskt an.
Och kallt är det - mellan 15-20 minusgrader. Så nu tvingas man elda två ggr om dagen. Snacka om att man kan bli less på det. Tvingar stackars sonen att klyva ved varje dag, för jag hinner inte med mig. Det mesta som tidigare blivit maskinklyvet är för grovt så ännu en handklyvning är nödvändig för att slippa att allt bara kolas bort.
Nu strax väntar 4 ev5 arbetsnätter. Upphetsande värre. Så då lär det inte bli mycket annat än sova, jobba, elda och fixa mat...

Inga kommentarer: