lördag 8 augusti 2009

En seeeeg lördagkväll

Lördagkväll och man är seeeeg. Hamnade hos grannarna som gått och gift sig igår. Så det blev alldeles för mycket vin och alldeles för sent. Jaja... sånt är livet. Om några månader skall de ha en riktig bröllopsfest och då skall Tommy vara med och spela är det tänkt. KUL!
I övrigt så har vi ÄNTLIGEN fått veta att Tobbe kom in på elprogrammet. SKÖNT... Så nu är alla glada och nöjda och Herrskogsskolan slipper få en anmälan från mig till Skolverket. Men en sak är klar de har inte skött sitt jobb.

Altanbygget går framåt... häromdagen var vi och köpte lister för 1300 kr. Pengarna flyger. Man hinner knappt blinka. Igår fick jag fullkomligt tuppjuck på alla flugor som återigen kommit till attack. Städade hela köket med klorin... och det verkar de inte gilla. I övrigt har jag skickat efter några special flugfällor som jag hoppas att de fungerar.

Listuppsättning...


Gissa vad jag har tänkt göra nu? Jo gå ut på vedbacken nån timme. Börjar bli riktigt less på ved vid det här laget. Mor och far kommer på besök till veckan så man kan ju hoppas att lilla pappa alias Nuppefar vill hjälpa till med ett handtag... Sen får jag ta ett stort krafttag och tvinga sonen hjälpa till att stapla i vedboden.

Inga kommentarer: