onsdag 12 augusti 2009

SUCK!!!!!!!!!!!!

Imorse kom jag som vanligt hem från en arbetsnatt. Möttes av att ett får stod och tuggade i min trädgård. Efter lite närmare koll var min nyodlade persilja helt uppäten IGEN... hände för ca tre veckor sedan samt även alla mina luktärtor... Man blir verkligen trött av detta. Känns hopplöst att våga odla någonting... Vad är det för mening om ändå grannens får tuggar upp alltihopa???

När jag stod där och suckade högt kom jag på att jag kvällen innan ställt ut mina fem tomatplantor. Smög sakta bakom knuten - vågade knappt titta - höll andan... Tack och lov de var inte uppätna.

Så just nu skulle jag önska att de tröttnade på att ha får. Hur kul kan det vara att ständigt vara ute och jaga får som rymt, bygga nya staket och bli osams med grannarna.

Nu är vi inte osams... men det är bara att erkänna - man njuter inte direkt av situationen.

Jaja... idag kom mor och far på besök. Far är sugen att åka ut och kolla om vi har svamp i skogarna. Det är klart det finns... men jag känner inte till var... Jag har ju aldrig behövt svamp. Han har ju alltid gett mig massor...

I övrigt så är det SNART klart på den inglasade altanen. Alla lister är på plats... De plus tak och väggar är färdiglackade... Imorgon står golvet på tur... Det skall lackas tre gånger innan det är klart... Mamma har lovat hjälpa mig fålla upp alla gardiner som skall vara där...
Jag har även köpt ett runt furumatbord med stolar på blocket idag... som vi skall hämta i helgen...

Inga kommentarer: