onsdag 19 augusti 2009

Soppterrin i flytande blått...

Här ligger man nu däckad efter ett dygn med magsjuka... trodde jag var frisk... men orkade knappt koka blåbärssoppa. Fördelen är att man tar sig lite ledigt från allt arbete med veden. Det är ingen ände på jobbet med veden... allt är som sagt kapat och kluvet... men det finns fortfarande ett lass kvar i skogen. Var meningen att jag skulle fåt hem det i helgen... men så blev det inte... orsaken var ösregnet... Har dock en hög som skall staplas och sedan skall källaren fyllas upp inför vintern. Men då tar vi naturligtvis fjolårets ved.

I söndags fick vi besök av min kompis Kicki med sambo. Dagen innan hade de hamnat på en antikaffär där de hade en soppterrin till salu. Hon ringde mig och jag gav klartecken att jag ville köpa den förstårs. Så den hade de med sig. Då blev det aktuellt att möblera om lite i vitrinskåpen för att få plats.

Flytande blått - vinrankan - Gäfvle porslin - Soppterrin




Fick även en söt liten tavla som naturligtvis skall sitta på väggen på altanen.

Inga kommentarer: