måndag 12 oktober 2009

Fortsättning på persfronten blev det...

Av en slump upptäckte jag att det regnat in på isoleringen under golvet på den inglasade delen på altanen... Det tog två dagar att få det torrt igen... Fick vrida ur isoleringen och riva bort den yttersta delen och hänga på tork. Tog sedan kupevärmaren för att torka pappen och brädorna... har nu satt plåtbleck där utanför provisoriskt under vintern.

Ingen ro och ingen vila... börjar kännas som rena akutmottagningen...

I helgen var jag ute med mina nattkompisar och åt Thaimat på Kramm... avslutade kvällen på min altan med efterrätt och några drinkar.

I övrigt var det dags att börja städa bort alla utemöbler mm inför kommande vinter...
Tommy fixade så jag fick vinterdäcken på i ett huj.

I övrigt har vi nu avvecklat den fasta telefonen och bytt till mobilt internet. Innebär att vi kommer att spara ca 3000 kr/ år pga alla fasta avgifter som vi nu slipper.

Idag har Tommy köpt en moppe till sin dotter. Gissa om hon var glad.

Inga kommentarer: