lördag 31 oktober 2009

Ni är söta...

Jag har tydligen en liten fanclub som i hemlighet läser mina blogginlägg och undrar vad som hänt eftersom jag slutat skriva.

Ja som vanligt händer det en massa elände... men dem har jag nog fått på pränt tror jag. Sen har ju familjen utökats och vi försöker boa in oss tillsammans. Helt plötsligt kändes det viktigt att börja få ordning i alla skrymslen så jag har röjt lite inomhus, tvättat fönster och bytit gardiner. Jag har fått ett nytt intresse av att inreda och har fyndat ditt och datt på bla Ericshjälpen.

Sen har ju julsakerna kommit fram i affärerna och jag som alltid haft tomtar på loftet fick lite julnojja. Kändes kul att lägga ner lite pengar på att julpynta altanen. har bla köpt ett stjärndraperi som sprider lite ljus på altanen. Det blev ju helt plötsligt så mörkt och trist ute.

I torsdags bar det av till Ö-vik för att träffa min kompis Kicki. Hon hade två likadana jackor och hade bestämt sig för att jag skulle få den ena. Det var väl snällt. I gengäld bjöd jag henne på lunch. Vi åt en utsökt Thaibuffé. SMASKIGT... Sen skrotade vi i affärer förstårs. Passade på att köpa på mig duschcremer od. Hittade en tomte som jag blev störtförälskade i... som jag bara var tvungen att köpa. Den har redan fått sin självklara plats i ett av altanfönstren. Det skall börjas julpyntas i tid HiHi...


När jag tog bort alla utemöbler på själva farstudelen kändes det otroligt tomt. En bro på 16 kvm som är tom... blev tvungen att slita fram några gamla stolar, ett runt bord och dekorera med granris, mossa enris och ljung...




Har även fått upp fågelsnurran med fågelmat... så nu har jag lockat hit massor av småfåglar som snurrar och äter. På gott och ont måste tilläggas... De ha även hittat in under taket där isoleringen ligger... där det inte blivit täckt av nät ännu... så de har börjat picka och dra fram småbitar av isoleringen.... SUCK... Måste åtgärdas snarast.




Passade på att göra vinter ute... plocka bort allt som man inte vill skall gömmas in snö och komma fram i tö. Tömde komposten etc... KärleksNissen fixade i ordning en grind på farstubron. Det blev jättebra. Eftersom jag tänker praktiskt så vill jag ha en nödutgång på vintern så man slipper skotta hela gården för att komma ut... så då var önskemålet att göra en grind av en av staketen på farstubron...



När man är fler i ett hushåll krävs även mer planering av matlagning, storkok och inköp. Så det har jag också pysslat med en del... I övrigt är det jobb och eldning på schemat som gäller... Min avkoppling tillsammans med KärleksNissen är att lösa korsord. Har löst mitt första stora korsord alldeles själv. MALLIGT!!! Igår arbetade min mamma sin sista arbetsdag på jobbet. Och nu är hon pensionär. Det måste kännas konstigt... skickade en postkaka för att "gratulera henne" . Nuppefar fick också del i kakan eftersom det är farsdag nästa söndag.


OOOoops nu ringde det på dörren: Halloweenbesökare som ville ha godis... Tur jag hade lite i gömmorna.

Livet går sin gilla gång... och nu måste jag fixa företagets bokföring för skattemyndigheten kräver en momsrapport. Låter som en kul sysselsättning en lördagkväll eller hur?

1 kommentar:

Din kära dotter sa...

Jadu, det är inte förrän man börjar tänka efter som man vet vart man hör hemma :)