måndag 5 oktober 2009

Vilken Pers!!!!

Dagen efter nackskottet med vedpannan pajade frysen... vad skall hända härnäst?

Nu hade vi mycket tur i oturen minsann... det gick nämligen att svetsa/laga pannan. Men gissa om det var i sista minuten. Tack och lov var jag hemma när sotaren kom och tack och lov var det rätt sotare som fick mig uppmärksammad på problemet. Tack och lov kollade Tommy upp det hela på direkten. Tack och lov hade han kontakter som kunde komma snabbt och fixa det hela.

Själv gick jag i koma under några dagar och nätterna blev sömnlösa. Om det nu inte hade gått att laga... vilket jag började ställa mig in på så insåg jag att snabba dyra beslut skulle tas. Köpa en ny likvärdig panna för 40-60 000 eller satsa på annan uppvärmning? Bergvärme kanske... Jag var beredd att boka akut tid hos banken...

Men helt plötsligt var allt över och det var bara att börja elda igen. Vilken lättnad.

Dagen efter att vi upptäckte läckaget i vedpannan pajade min frys. KUL!!! Upptäckte det dock i ett tidigt skede så inget i den hann förstöras. Tack och lov hade jag plats att pula ner allt i min stora frysbox... Annars hade det blivit panik...

Tro vad som skall hända härnäst?

Något som faktiskt verkar fungera är ice.net som vi idag installerat. Det har fyra ggr bättre kapacitet än det ADSL vi haft tillgång till förrut. Vi skall prova det i två veckor nu för att se om vi sedan säger upp både Kramnet och den fasta telefonen.

Inga kommentarer: