fredag 11 juli 2008

Dags för SågNissen och KrokNissen

I samband med att FarbrorNisse skulle fara hem ringde telefonen. Det var SågNissen som sa att det var dags att hämta första lasset med det nysågade virket. Han sa att det behövdes hämtas 2 ggr i veckan. HJÄLP!

Hur många veckor då? Insåg att jag tagit mig vatten över huvudet. Hur skulle jag transportera hem det? Jag som inte ens har dragkrok på bilen.

Alltså jag behövde en KrokNisse som även var villig att lasta på, lasta i och lägga var någonstans och hur? KärleksNissen med gedigert kontaktnät av stora fordon fixade fram en biltrailer med jeepliknande fordon och stor krok. Första hämtningen var räddad.

Nästa problem återstod var skulle virket förvaras? Det var bara att under ett dygn rensa hela ”hödelen” under logen i ladugården. Det var ett dammigt och skitigt projekt med stor sorkpestrisk – det vill jag lova.

Jag hoppas verkligen jag fått livstids immunitet mot den hemska sjukdomen, annars ligger jag risigt till. Efter några timmars skottande av gammalt hö/halm och råttskit kom jag på att jag nog borde sätta på mig ett andningsskydd.

Inga kommentarer: