lördag 26 juli 2008

Förlåt!!!

I ett sammanhang för ett tag sedan fick jag frågan om jag gjort något i mitt liv som jag ångrat.
Naturligtvis är jag inte felfri, då ljuger jag. "Även solen har ju fläckar".

Det finns en händelse som jag skäms över och som fortfarande tyvärr är ouppklarad.

En gång skrev jag i ren impulsiv ilska ett brev jag i efterhand önskade att jag aldrig skickat iväg.

Syftet var aldrig att såra, även om jag vet att det gjorde det.

Syftet var att få utlopp för en ilska, besvikelse och förtvivlan över att en person inte vågade ta ansvar för sina egna handlingar och undvek sanningen och att ta beslut.

Med facit i hand så gav brevet önskad effekt, sanningen kom fram till alla berörda. Tyvärr blev det fel person som blev sårad - pga min klumpighet - och det har jag fortfarande jättedåligt samvete för.

Tyvärr går det inte att göra ogjort, men jag borde bett om förlåtelse. Men inte ens det har blivit gjort pga olika omständigheter. Men det dåliga samvetet gnager. Jag är ju i regel en rak person som vill och brukar sköta sådant här ansikte mot ansikte. SÅ det här blev verkligen helt fel. Om jag får chansen någon gång måste jag be om förlåtelse.

FÖRLÅT!!

Inga kommentarer: