torsdag 24 juli 2008

Utmanad

Utmanad av Linda - http://tetree.blogg.se/

Regler:
Posta reglerna och frågorna först. Svara på alla frågor. Skicka vidare utmaningen till sex andra bloggare. När du postat dina svar, berätta för den som utmanade dig.

Frågor:

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag.

Det som fanns var att åka till Härnösand för att köpa en hörnsoffa till min dotter Linda. Var naturligtvis beroende av att anlita Tommy (min KärleksNisse) som har dragkrok på bilen.
Där passade jag på att storhandla på COOP samt köpa allt som behövdes för att fixa min rostskyddsbehandling i balkarna under bilen. Sen var det dags att elda med ved för att få varmvatten. Städade och röjde klart i vedboden. Imorgon nalkas det nämligen mera ved.
Sist på listan är att förbereda morgondagens middag. Timmen börjar dock bli sen, så det kanske får vänta tills imorgon bitti.

Vad gjorde du för tio år sedan?

Hm Ja, vad gjorde man då? Då var barnen 8 och 5 år. Bodde då tillsammans med barnens pappa – Anders (som jag för ca 2 år sedan separerade ifrån) Måste nog tjuvkika lite i barnens pärmar. Det är nämligen så att jag under alla år sparat teckningar, veckobrev, foton samt skrivit lite om vad som hänt varje år under deras uppväxt.

Ställen du bott på?

Jag är född i Falun, bodde då hos mamma i byn Strand. Mamma var bara 17 år när hon födde mig. Hon bodde hos sina föräldrar tills jag var 5 år. Då flyttade hon och min pappa till Borås. Där bodde vi i några år. Började i ÅK 3 i Surahammar där jag bodde tills jag började gymnasiet. Bodde då på elevhem i Västerås. Direkt när jag slutade gymnasiet flyttade jag till Stora Sköndal i Stockholm. Bodde och arbetade där i två år. Följde sedan med några kompisar på kibbutz i Israel. Flyttade sedan åter hem till Surahammar. Där bodde och arbetade jag med flyktingar under många år. Åkte sedan och arbetade i Libanon. Kom hem och bodde under en tid i Västerås. Träffade barnens pappa när jag studerade på Sandöskolan i Kramfors. Vi flyttade ihop och bodde en kort tid i Märsta. Fick sedan jobb i Kramfors. Var meningen att vi skulle åka och arbeta och bo i Tanzania, men jag blev gravid och vi köpte ett hus i byn Salteå i Höga Kusten. Där jag fortfarande bor med barnen och katten Fritte. Egentligen bor dottern mest i Härnösand eftersom hon studerar där. Det är meningen att min stora kärlek Tommy skall flytta hit så småningom när alla berörda är redo för det.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

Först och främst skulle jag nog renovera huset färdigt, ev bygga ett stort garage och fyra små stugor på gården så mina och Tommys barn skulle ha varsitt krypin när de var här. Vi skulle inreda logen till diverse aktivitetslokal, bla musikstudio till Tommy.
Jag skulle köpa lägenhet, möbler, körkort och bil till Linda, Ida, Tobias och Linnea. (Linnea skulle till en början få en moppe förstås) Sen skulle alla få en summa pengar att göra vad de ville för. Resa kanske? Tommy skulle få önska sig vilken MC han ville. Med full utrustning till både honom och mig.
När jag fyllde 50 år skulle jag bjuda alla nära och kära på en Världen Runt Kryssning med stopp på alla önskade ställen.
Resten skulle nog gå till lite välgörande ändamål samt präktiga investeringar i aktier, fonder, pensionssparande etc.


Jag utmanar:

Hjälp… inte lika lätt, jag känner inte så många som bloggar ibland mina nära och kära. Men skam den som ger sig. Jag har ju några bloggar jag läser ibland när andan faller på.
Återkommer när de svarat.

Inga kommentarer: