söndag 7 december 2008

Helgbesök


Här har vi foton på besökarna i skogen. Dotterns kommentar. Hon är uppvuxen på landet men verkar numera vara en riktig asfaltsdam.
Ja här har det varit full rulle i helgen, mina föräldrar var här med brorssonen Kevin. Ett riktigt charmtroll som verkligen ser till att få full uppmärksamhet. Vi har firat lilla julafton. Till Kevin plockade jag fram barnens paketkalender som vi avvecklat för länge sedan. Gjorde i ordning små paket så han skulle få öppna ett paket varje dag under vistelsen här. Det var verkligen uppskattat. Vi plockade fram Snowracern och barnsparken också. Så då fick han även prova det.
Lördagförmiddag var det storbak på gång. Vi bakade morfars glödhoppor, ett måste till julskinkan. Naturligtvis fick vi provsmaka lite också. Innan baket hade min söta far lyckats skrva isär mina adventsstakar, som han trodde var trasiga... enda felet var att de var avstängda på en väggkontakt bredvid taklampekontakten...
Sen gjorde jag en playdoodeg till Kevin som han kunde leka med. Den kan han även ta med hem.
På kvällen kom älsklingen - Tommy. Han ficksysselsätta svärfar med att spela nätpoker. Så nu vill lilla far ha en dator. Morgonen därpå var det dags att visa svärmor datanyttan. Då blev det korsordslösning på nätet... EM/kvällen avslutades med att lägga pussel. KUL!!!

Inga kommentarer: