onsdag 31 december 2008

Nattsudd i slutet på 2008

Ja nu har det snart gått ett år till... vad tar tiden och livet vägen?
Som alltid efter storhelger, semestrar och resor så får man energi att försöka ta tag i saker och ting. Den här tiden är det nyårslöften som hägrar. Alltid är det samma återkommande att försöka leva sundare.
Jag har insett att nattarbete inte är hälsosamt, det blir ingen ordning på varken mat, sömn, motion eller socialt liv. Så egentligen borde man kanske försöka sig på att byta arbete.

Men... att arbeta natt innebär en hel del ob-ersättning vilket kryddar ekonomin och möjligheten till fortsatta renoveringar. Så det är bara att bita ihop. Helst även jobba lite extra så man kan krydda tillvaron med en guldkant också.

Som alltid när jag får lite extra energi måste jag skriva en lista på det jag tänkte göra, så att jag verkligen ser att jag fått något gjort... Problemet är att när jag strykit en sak på listan, så har jag hunnit skriva till två nya... SÅ det blir ingen ände på listan...

Jag hade skrivit en lista på sju olika saker:

  1. Klyva ved - fick sonen göra
  2. Sätta in viktiga papper i pärmar - Klart
  3. Ta rätt på den gigantiska tvätthögen, har bara tvättat och tvättat i två veckor utan att ta rätt på det. Hann göra hälften klart samt fixade två nya högar att hänga.
  4. Ta ett fotbad och sköta om mina onda fötter. SKÖNT!!! Borde göras oftare. Hett vatten med såpa och grovsalt. HÄRLIGT.
  5. Laga en adventsstjärna som rasat i golvet - måste limmas. Fortfarande ogjort - överförs till nästa dags "Att göra lista"
  6. Gjort en budget, så jag har koll på finanserna. Behöver verkligen ta mig i kragen för att spara pengar och kunna avsluta altanbygget till våren.
  7. Städa plastskåpet. Ogjort - men fullständigt nödvändigt. Det rasar ut byttor när man öppnar skåpdörren. Jag förstår inte varför det är så svårt att ha ordning i sådana skåp. Inbillar mig att om jag hade ettriktigt skafferi, som man kan gå in i. DÅ skulle det vara lättare. Men nu har jag inget sånt... Borde ha planerat in det i samband med altanbygget... jag hade stora funderingar på det ett tag... även att kunna ha ett grovkök i anslutningen till entren... MEN jag skippade det. Blevför krångligt och för dyrt... Vem behöver ett grovkök när man har en hel övervåning att hänga tvätt på???

Det som jag glömde bort att skriva på listan var att skriva en krönika. Så det var jag tvungen att fixa först av allt. Den skall skickas iväg innan jag stupar i säng... Klockan är snart 01.00. Vilka nattvanor man har...

I övrigt har jag pratat med min faster Inger idag som fyller 60 år. Hade skickat henne ett chokladogram.

Har även bokat in mig för att gå på Mittrevyn tillsammans med min kompis Sussie.

Nu nalkas arbete hela nyår, sedan är det dags att fria hela helgen... Det är inte ofta vi är lediga tillsammans samtidigt SÅ då får man passa på att NJUTA... och bara vara... men någon liten arbetsuppgift för en händig karl finns alltid att plocka fram... Det finns en speciell sådan lista på sånt som jag inte klarar själv... lite eldragning skulle inte sitta helt fel.

Finns även grovjobb, dra fram röjningsveden med skoter kanske???

Nä dags att hänga sista maskinen med tvätt och sedan bädda ner mig med katten. KärleksNissen jobbar inatt...

Inga kommentarer: