lördag 27 december 2008

Julen är över...


VIIIIIIIIIIIIPS - Så är julen bara över - alla gäster borta - och barnen hos sin far.
Tomt och tyst och åter till jobbarnätterna. Fyra på raken. I år blev det en riktigt vacker gran som vi dekorerade med bla min farmors garntomtar.

Det är mycket bestyr med planerandet inför jul på alla de vis, pga tidsbrist på julafton bestämde vi oss för att dela ut våra julklappar kvällen före. Då fanns Älsklingen på plats med sin mor och syster samt jag och mina barn. På självaste julafton åkte Älsklingen till sina barn och hade en julklappsutdelning där. Själv skjutsade jag mina barn till deras pappa. Fick träffa fd släkten.
På kvällen blev det en lugn och lång middag i helt vuxenanda med nubbe till sillen. Mysig kväll.

Nästa dag var det dags att skjutsa svärmor tillbaka till Bjärtråhemmet. Då hade de sovit en vecka hos mig. På kvällen var det dags för mig att jobba och dagen därpå for systern hem.

Så nu är det åter vardag igen... och på nyår skall jag jobba.

Inga kommentarer: