lördag 27 juni 2009

Fyra dagar senare...

Nu är sommaren här och värmen är bara för mycket. Då har i stort sett första semesterveckan passerat. Full rulle hela tiden det vill jag lova. En och halvdag har jag hållit på att grundmåla altanen. Så nu är det bara två vändor kvar med täckfärg... Det tar mer tid än man kan tro.

Med facit i hand skulle man naturligtvis ha grundmålat hela staketet innan det monterades ihop. Nu har jag legat med en minipensel för att komma åt i alla skrymslen och vrår.

Imorgon skall jag försöka mig på att få till nästa målningslager. Kliver man upp lite tidigare än vanligt så tar det några timmar innan solen ligger på. Skönt att jobba i skugga.

Det blev en hel del festande sista dagarna. Tommys syster kom för att sova över. Då följde även Tommy och dottern Linnea med. Det blev middag på farstubron och senare på kvällen gick vi och uppvaktade vår handikappade granne Martin som fyllde 28 år. Det blev mycket Gin&Tonic den kvällen. Dagen därpå, dvs igår var jag bjuden på fest hos en jobbarkompis - Karin i Fiskja - Hon hade bjudit hem hela personalen på mat&dryck. Vi var 12 kvinnor som kacklade på. Några mer och några mindre. Trevligt var det. Snappade upp att en av jobbarkompisarna skulle skjutsa sin dotter till Kvissleby.

Hm??? Kvissleby. Det lät väldigt bekant minsann. Vad hade jag med Kvissleby att göra... Jaja... Imorse när jag vaknade visste jag vad det var. Jag hade ju köpt ett blombord på annons, där för snart en månad sedan. Men hade aldrig tid att åka ner och nu så tog jag tillfället och följde med och fick hem det. Men vilken het dag... oturligt nog var AC:n i deras bil trasig så svetten bara forsade.




Blombordet som naturligtvis skall stå i den inglasade altandelen när golvet finns på plats.

De som sålde blombordet var så snälla så jag fick fem tomatplantor. Kul. Har aldrig provat på att odla det tidigare. I år har jag endast fått till lite småodlingar - dill - persilja och luktärtor.

Tommy kom förbi på MC:n en sväng. Han var nu äntligen klar med bilmekningen åt X:et. Imorgon kväll skall vi nog försöka oss på att göra sista rycket i skogen - att dra fram vedhögen som fortfarande finns kvar i skogen. Nästa vecka är han barnfri så då är det meningen att han skall bo hos mig. MYSIGT!! Då blir det till att fortsätta med taket. Vore kul om vi fick klart verandan tills torsdag. För då får jag besök av min kusin Carina från Rättvik. Hade tänkt lura med dem på Skulefestivalen. Vi har möjlighet att åka med grannarna. Så det är ju i så fall helt perfekt. Då kan alla dricka lite vin.

Inga kommentarer: