måndag 8 juni 2009

Ledig en vecka

Ja då är både jag och kärleken lediga en vecka. Om man nu kan kalla det ledigt. Han jobbar för fullt med altanen och sätter upp staket och jag försöker städa huset. GUD VAD TRÅKIGT. Men fullkomligt nödvändigt. Började med sovrummet av förklariga själ - kommer en krönika om det om ett par veckor... Så nu är det så rent och fint i sovrummet så jag inte ens använder det...

När det var som varmast gick det inte att sova där. Det var hur hett som helst och massor av flugor. Så då hoppade jag till en säng i "skuggsidan" och där ha jag blivit kvar... sover bättre där det är svalt.

Till saken hör att mor och far kommer på besök. Vi skall ju fira dotterns student. Ja när mamma kommer så bör man ha städat eller hur? Det är bra att se till att ha nattgäster. Då håller man efter städningen bättre.

Jaja just nu sitter vi hemma hos Tommy och dricker vin, funderar över den fortsatta byggnationen av altanen. Kul. Det kliar i fingrarna att börja måla. Men det får vänta tills studenteriet är färdigfirat och mina föräldrar farit hem. Altanen med dess jobb står ju trots allt kvar. Och flera rum finns det kvar att städa.

Idag när jag städade bakom spisen undrade Tommy om jag börjat med julstädningen. Till jul hinner man ju aldrig städa ordentligt nuför tiden... för min del blir det en nogrannare städvända i samband med fönstertvätt vår och höst... till jul blir det bara fönstertvätt invändigt.

Som sagt Tommy har fått upp ett staketparti (av fyra) Synd nog så har jag kameran hemma så fotobeviset får vänta tills imorgon kanske...

SKÅL!!!

Inga kommentarer: