tisdag 23 juni 2009

Semestern har börjat - om man nu kan kalla det semester

Igår morse gick jag av mitt sista nattskift. Semestern gjorde sitt intåg. Sedan dess har jag inte sovit många timmar. Fullt uppbokad. Började med en tid hos frissan, åkte sedan till Kramfors och uträttade ärenden. Hämtade sonen som påbörjat sin sommarskola. På kvällen fick jag besök av en utflyttad dam. Vi provade mina tre favoritdrinkar: "Isbjörn", "Flötgröt" och "Mora-Nisse" Sen var man pigg och kom inte i säng förrän alldeles för sent.

Halv sju klev jag upp för att se att sonen kom iväg till skolan med sin matsäck. Stackarn får kliva upp kl 06 varje morgon för att åka moppe till Gallsäter och sedan ta bussen 07.10 till Kramfors. Där börjar sommarskolan 08.30- 13. Sen invänta en buss för att komma hem ca 14.30. Detta skall pågå i 4 veckor. Han måste läsa in och bli godkänd i engelska för att bli behörig att söka gymnasiet. Så under hela min semester skall han plugga. Dessutom får han även läxa. KUL att behöva tjata om det...

Jaja... I övrigt håller vi nu på med taket, är lite knöligt... bräderna är lite snea och vinda men snart är i alla fall halva gjort.



Sista vedlasset anlände - trodde jag ja... det visade sig att den sista högen ved i skogen inte gick att nå med traktorn.... SUCK - NEJ -VILL INTE -KAN INTE -ORKAR INTE... LUFTEN GICK FULLKOMLIGT UR MIG... Ibland känns det som om man går och går och aldrig kommer till dörren. Vi tog fyrhjulingen och for ännu en gång upp i skogen och konstaterade att högen var alldeles för stor för att strunta i... SÅ när älsklingen mekat klart med sitt X:s bil (som troligtvis tar hela hans första semestervecka i anspråk) så är det bara att lägga in stora charmen igen för att hoppas att han har lust att hjälpa till att få hem eländet. Stackars gubbe. Inte lätt att ha flera kvinnor som skall underhållas...

JOBB JOBB JOBB

Altanen får ta den tid den tar... själv skall jag när energin kommer flygande ta tag i målningen igen. Sen är det bara att ställa sig vid vedkapen och se glad ut... Men först måste den lagas... Har idag hämtat själva klingan som är nyslipad i alla fall... Sen är det "bara" elen kvar.
Idag blev det en snabbis till Ullånger för att fira Tommys dotter Ida som fyllde 18 år igår. Där fanns även Tommys syster och mamma på besök. De har jag nu bjudit hit på lunch imorgon om de inte har något annat inbokat.
I övrigt borde jag få en krönika på pränt samt bestämma mig för hur jag skall göra med eons elhandelsavtal. Ska jag välja fast eller rörligt elpris de närmaste två åren. Sådana här beslut är inte kul att ta... Man väljer alltid fel... Borde kanske prata med en energirådgivare innan jag kryssar i fel ruta...

Inga kommentarer: