onsdag 1 juli 2009

En efter en blir måsterna strykna på att-göra-listan

Nu har värmen verkligen kommit som ett bombnedslag. Man blir totalt däckad. Trots det så blev det en kväll i skogen då Tommy och jag drog fram sista högen ved. Ett tvåtimmarspass... Sista rycket i skogen den här säsongen... Det var inte kul... men man kände sig så nöjd när det var gjort. Jag var verkligen på väg att ta beslutet att lämna kvar elänet i skogen... men men präktig som man är och med en arbetsam Kärlek så gjorde vi inte det. Nu ligger nästan all ved hemma på gården (utom detta sista lass som kommer så småningom)

Igår kväll lagade Tommy vedkapen och den funkar galant. PERFEKT!!! Han är händig min KärleksNisse minsann. Så nästa vecka skall jag börja kapa hade jag tänkt...

Dottern Linda var på besök ett dygn med sin nya kamera i högsta hugg... Hade tänkt få några bilder av henne som jag tänkte lägga ut här. Hon har öga för foto, det märks... KUL att hon använder kameran hon fick som student present. Hon fick sommarjobb inom vården i sista minuten och skall jobba hela sommaren. Oj vad hon skall tjäna pengar. Hon har även tänkt sälja sin EU-moppe. Så den fick hon skura och feja på...

Sonen kämpar på med sin sommarskola i Kramfors och verkar tycka det är okej. Om han blir godkänd i engelska så ligger han bra till att komma in som reserv på Elprogrammet. Mamma håller tummarna och tjatar vidare för att han skall komma i säng och att han skall göra sina läxor. Fick igår en positiv överraskning när jag förstod att det var 60% sommarrabatt på hans bussresor till Kramfors. Kostar bara 10 kr/resa till Kramfors (från Gallsäter) SÅ det blev 600 kr oväntade extrapengar i semesterkassan.

Imorgon kommer min kusin med man på besök, så då varvar vi ner och tar lite ledigt.

Sedan jag skrev sist har jag bott ute på altanen och målat allt vitt klart... tog flera dagar. Tre lager färg på allt och det skall hinna torka emellan...

Idag fortsatte Tommy med innertaket... är lite kvar att göra. Förhoppningsvis kanske det blir klart imorgon. Men allt tar längre tid än man kan tro, speciellt i den här värmen. Och man orkar verkligen inte jobba på högtryck i den här värmen. Det blir låååånga pauser med många korsord. Det är verkligen avkoppling. Jag hade aldrig löst korsord innan jag träffade Tommy. Från början kunde jag ingenting men nu börjar det lossna. Så det är jättekul. På sommaren är det ju dessutom korsord varje dag i dagstidningen, har även ica kuriren och Nordsverige som kommer en gång i veckan. Tommy brukar köpa Aftonbladets och Expressens korsordsbilaga som verkar komma ut ett par ggr i veckan.

Vi hade tänkt ta en utflykt till Berghamn på Tommys MC, men tiden bara försvinner på annat.

Just nu förbereder jag lite mat och städar lite inför att mina gäster kommer.

I övrigt är det flugjakt på schemat... de är inte roliga att tampas med nu...

Känns skönt att kunna stryka ett streck över några av de tråkiga MÅSTENA som nu äntligen är gjorda.

Inga kommentarer: