tisdag 7 juli 2009

Halva semestern har gått...



Semestern fullkomligt flyger iväg... Den här sista veckan har jag haft kusin vitamin på besök. Precis i samma veva som de anlände gjorde Tommy innetaket på verandan klart. Har även investerat i blomamplar... ramlade in på en handelsträdgård där det var utförsäljning på allt. Så nu börjar det se lite ombonat ut minsann.
Det blev mycket mat och dryck på schemat när de var här. Men var det inte flugorna som störde var det blåsten.
I lördags bar det av mot Skulefestivalen. Med Tommy, vin och mys under filten... Kvällens höjdare var Nordman och Euskefeurat med bla RonnyEriksson.
Men min favorit blev gruppen: Sirques Alfon.
De fick verkligen igång publiken med sin halvgalna underhållning med otroligt tempo. Måste upplevas. Kolla in deras hemsida >>> för att få ett smakprov.
Igår hade Tommy och jag en heldag i Sundsvall. Köpte bla en vedkap samt en hel del på IKEA - sånt som så småningom skall tillhöra inredningen på den inglasade altanen. Har även tänkt sy nya skydd till hammockdynorna. Så nu väntar vi på inspiration till att ta fram symaskinen.
På kvällen tömde jag klart i vedboden, där golvet är sönder... så idag har kärleken påbörjat lagningen av det. Vi sprang fram och tillbaka i ösregnet och var totalt dyngsura. Fortsättning följer imorgon.
Kvällen har jag spenderat på BilBingo i Lugnvik. Vann förstårs ingenting. Men man kan inte få allt. Jag har ju tur i kärlek.... eller hur.

1 kommentar:

Ann-Cathrin sa...

Nämen... var ni på Skulefestivalen i lördags! Det var jag med! Hade jag vetat det hade jag letat. Inte säkert att jag hade hittat er, försökte lokalisera min far men det gick inte i folkvimlet.

Hoppas allt är bra med dig annars! Här är det finemang! Kommer att ha några dagar ensam i huset, eftersom Stefan tar grabbarna och åker till sina släktingar. Det ska bli skönt med lite tystnad :-)