måndag 27 juli 2009

En vecka senare

Har nu överlevt första veckan efter semestern. Känns chockerande måste jag säga... Nog borde man få ha sommarlov lika länge som barnen. Som barn kändes alltid somrarna så långa. Som vuxen bara swischar de iväg.

Tommy hade en vecka längre ledighet än mig så han har fortsatt på altanbygget. Så det har hänt en hel del den här veckan. Idag återgick även han till arbetet så då har vi inte så mycket tid att hålla på... så det får väl bli några strödagar här och där.

Till helgen har vi funderingar på att åka på Urkult i Näsåker. Hoppas det blir av. Nu är det bara 51 veckor kvar till nästa semester. (Men jag får främmande i slutet på augusti så då tar jag nog ut några extra nätter - om möjligt)

Så fort jag får tid över och det inte har regnat så är det vedbacken som gäller. Idag har vi börjat stapla veden i vedboden på det nylagade golvet. Roligt med ett nytt vedmoment som omväxling... och slutprodukten när man sedan kan räkna ut exakt i kubik hur mycket det egentligen var. Men jag får SÅ ont i mina händer. De domnar mer än någonsin. Kan knappt öppna en mjölkförpackning emellan varven. Ett problem som jag haft en längre tid men som förvärrats.
Grannens djur börjar rymma titt som tätt. De senaste veckorna har jag haft besök av deras gris, oxe och igår morse åt en av deras får upp hela min persiljeodling. Hann rädda dillodlingen i sista minuten. Inte så kul precis, men men det ingår väl som en del i att bo på landet. Jag har naturligtvis fått ersättning för det hela. Men det hade naturligtvis varit roligare att få skörda sin egen odling när man själv ville...

Inga kommentarer: