torsdag 9 juli 2009

Golv och mera golv


Jaha då var det regn, regn och regn... rena höstvädret.
Men trots det blir det mycket gjort. Nu står det golv på schemat.
Golvet i vedboden är nu lagat och Tommy har påbörjat grundarbetet
med golvet i den inglasade altandelen...




Däremellan har han lagat åkgräsklipparen, stuprännan och ett bord. Mycket trasigt blir det.

Själv står jag en hel del framför spisen och storkokar. Bra att ha i frysen de dagar man varken har tid eller lust med matlagning.

Har även fått recept på en ny drink:"Kosack"... den ligger nu i frysen och skall isa till sig. Provsmakade den igår innan jag lade in den i frysen och den var GOD.


I övrigt har jag äntligen staplat veden klart utanför källaren... så den är klar i vinter när det är dags att fylla på källaren.


Nu återstår bara resten... kapa och klyva den stora högen som blivit hemtransporterad. Vad vore livet utan ved? Ganska tomt och innehållslöst antar jag. Men jag får trösta mig med att jag slapp idag eftersom det regnar...

Inga kommentarer: