fredag 17 juli 2009

Semestern är snart slut


Ännu en vecka har gått och på måndag är semestern slut. DET KÄNNS LITE TUNGT. Det måste jag säga. Den här veckan har Tommy och jag fortsatt jobbet med altanen och veden... Nu börjar innertaket ta form och vi har börjat planera allt eljobb Igår var vi i Sundsvall och gjorde inköp till alla eldragning.


Som sagts - annars är det vedkapning och klyvning på schemat. Jag har försökt sätta upp målet att minst en timme per dag skall det bli på den fronten. Så sakta men säkert blir högen med färdig ved bli större och större.

Idag var det sista dagen för sonen på sommarskolan. SKÖNT. Han har nu fått godkänt betyg i engelska och kan nu sättas upp som reserv på elprogrammets gymnasielinje. SÅ nu håller vi tummarna att några hoppar av så han kommer in som reserv.

Idag har vi varit på en liten trevlig fest hos några jobbarkompisar till Tommy i Skog.


Båda barnen har dragit till Åsele Marknad. SUCK!! Inte lätt att inse att barnen är stora och börjar göra saker på egen hand. Inte lätt att vara förälder som vill ha koll när barnen börjar frigöra sig. Hade frukostbesök med vännen Anki där vi bla diskuterade ämnet hur jobbigt det är att vara tonårsförälder.
Nu skall jag gona in mig hos Tommy och sova, Dags att sussa, Imorgon är det Salteåopen i byn. Få se om vi masar oss dit.
I övrigt hat vi även fått Lindas moppe såld.

Inga kommentarer: