onsdag 27 augusti 2008

Båttur på Norafjärden

I lördags fick jag telefonsamtal från Ove, min fd jobbarkompis. Han och hans fru Birran hade köpt en ny båt och den här helgen var kanske den sista fina båtturen. Jag och kärleken blev inbjudna att följa med. Tyvärr hade älsklingen ej möjlighet att följa med, efter att vi kapat upp allt gammalt virke som legat under logen for han hem.

Själv blev jag rastlös förstårs, sista helgen på semestern. Jag kontaktade båtfolket och frågade om erbjudandet fanns kvar. I ett nafs blev jag hämtad i Nora Båthamn och ut på Norafjärden bar det. Ankring för natten på Jungfruskär.

Vilken härlig kväll.


Nästa dag var det strålande sol och vattnet var alldeles stilla och spegelblank. Vi for runt på en långtur i flera timmar. Hamnade ute på Ångermanälven och for under HögaKustenBron. Mäktig känsla. DÅ kände man sig liten. Härifrån kunde man se utloppet till havet.
Vatten är verkligen rogivande. Det blev en skön avslutning på semestern. Har ju inte varit bortrest något på semestern så det här var välbehövligt.

Hoppas vi får följa med nästa år också.

Inga kommentarer: