torsdag 21 augusti 2008

Nya trosor och skor...



Nu börjar semestern lida mot sitt slut. Hösten känns nära. Det bara regnar och regnar. Sonen kom på att han behövde nya skor och undrade när vi skulle åka och köpa dem. Tittade i almanackan och insåg att idag var enda dagen på länge som vi skulle hinna med en sådan shoppingresa. Vi lurade med oss älsklingen och for. Oj vad det är svettigt att gå i affärer. Jag som alltid njutit i fulla drag av sådanan resor förrut. Men inte nu längre. Hade tänkt köpa mig lite nya kläder. Men det blev bara några trosor. Inte fy skam det heller. Sonen hittade ett par skor efter många om och men. Det var helt klart utseendet på dem som var viktigast inte själva funktionen. Så jag hoppas verkligen att de passar.

Skulle egentligen åkt till Kicki i Husum. Hon bjöd på middag. Men ASG ringde och meddelade att de var på väg med mina altanfönster/dörrar. Så det var bara att åka hem istället.

Nu har de anlänt sent omsider. Hade nog hunnit med middagen trots allt med facit i hand. Men men... det går väl flera tåg hoppas jag... till Husum. Eller jag vet att hon kommer med en släpkärra den 9/9.

I övrigt så börjar det ticka på lite uppdrag i företaget. Det som legat i träda under sommaren. Har flera offerter på G, får se vad det leder...

Imorgon börjar sonen i 9:an. Åter till vardagslunken med läxor och prov. Vad tog sommaren vägen? Den verkar gå snabbare från år till år. När man var barn kändes den så LÅÅÅÅNG.

Inga kommentarer: