onsdag 6 augusti 2008

Semester?

Häromdan sa min mamma: "Men Monica skall du inte ha någon semester alls?" Jag har semester från mitt jobb, men ledig är man inte direkt. Det har varit mycket fysiskt arbete med ved och plankor. Nu nalkas det att få ordning på lite grovsopor också. Så man blir av med allt onödigt skräp som finns överallt.

Men idag ringde min SågNisse att det sista lplanklasset är klart för hämtning. Helst skulle det behövas hämtas idag, för imorgon får jag besök av min nygifta kusin. Men men det får bli när det blir. Min stackars KärleksNisse är nog snart less på mig och alla arbetsuppgifter han blir inkopplad på. Men men det ingår i priset av den här donnan. Här finns massor att göra och nya ideer och projekt på gång hela tiden. Dessutom har han också ideer och tycker det är bättre att jobba lite fysiskt och inte bara sitta framför en dator.

Nu står det städning på schemat. Har ju mest hållit till ute med allt jobb så inomhus har det blivit förfall, det skall dock ändras på idag.

Inga kommentarer: