onsdag 27 augusti 2008

Krönikedags

Idag är det onsdag, imorgon är det deadline för min krönika. Jag skriver ju krönikor varannan vecka i tidningen NordSverige. Det är riktigt roligt faktiskt. Tack vare det får jag en hel del dråpliga saker på pränt. Har fått kontakt med en hel del roliga människor också som följer mitt liv. Det har ju varit en hel del upp och nedgångar sedan min separation. Men nu tror jag att jag börjar återgå till normalläge igen.

Helst föredrar jag att skriva med en gnutta humor där jag bjuder på mig själv. Det har blivit uppskattat. Har mina krönikor utlagda på byns hemsida om du är intresserad att läsa. Måste erkänna att jag kan muntra upp mig själv ibland genom att läsa dem.

Skall försöka bättra mig på att hålla krönikesidan uppdaterad. Men de som inte ligger där finns nog med stor sannorlighet utlagda här på bloggen.

Mina krönikor finns här >>

Dagens krönika kommer att handla om mina problem med toalettsitsar. kanske inte helt rumsrent men "skit detsamma". Några tabuämnen måste man ju få ta upp, sex är ett annat tabuämne. Det nämndes isamband med separationen när min orolige far undrade hur hans 40+iga dotter skulle klara sig med maten och hur jag skulle klara mig rent sexuellt. Vilken förstående far jag har.

Det kan du läsa här >>

Inga kommentarer: