måndag 11 augusti 2008

Matförgiftad



Idag blev jag bjuden på lunch av min stora kärlek, och det är jag inte bortskämd med det vill jag lova. Har aldrig träffat någon som är så ointresserad av mat. Han glömmer bort att äta... men rätt som det är blir han så hungrig så han håller på att smälla av. När han kommer i det läget så har jag i stort sett hunnit äta två måltider och ett mellanmål.


Hur som helst, han hade för ovanlighetens skull gjort ett storkok och jag blev bjuden. Efter några timmar började vi båda kallsvettas och må illa. Efter en stund var det bara att rusa på toaletten. Jag på bottenvåningen och han på övervåningen. Sedan dess har vi legat plakat. Två fall av matförgiftning i rötmånadstider misstänker jag. Jag har sovit några timmar och börjar nu återgå till normalläge och känner mig sugen på nåt att äta.

Min kärlek som har en uppsjö av akvarier och fiskar hade bestämt sig för att köpa 10 st nya fiskar idag. Sk frontosa. Tufft med att orka förbereda deras ankomst.

Min söta kisse är sjuk också, han har varit ute och fightats och fått väldens infektion på ett öra. HUA vad det luktar illa. Tack och lov hade jag kvar av nån böldmedicin som jag köpt tidigare. Han njuter av att jag hjälper honom rengöra såren.

Igår fick jag för mig att fortsätta kapa upp lite gammalt torrt virke som bara låg i högar. Slutade med att alla huvudsäkringar gick och jag fick bestyr att ut och låna ihop säkringar på byn. Vågade inte slösa mer säkringar så istället övergick jag till att plocka rent på mina två svartvinbärsbuskar, som jag sedan kokade saft av.

I övrigt har jag roat mig med att plocka ihop grovsopor som kommunen kommer och hämtar vilken dag som helst. Högarna blir lika stora varje gång. Vad kommer allt skräp ifrån?

I övrigt pajade nyss min TV, typiskt. Vi hade en extra som jag får låna tillfälligt av dottern.

Imorgon är det tänkt att jag och Tommy skall åka till Colorama och bestämma husfärg. Behöver fixa i ordning husfasaden där altanen skall vara.

Inga kommentarer: