torsdag 28 augusti 2008

Livslunken



Då var det dags igen, för vilken gång i ordningen kan man undra? Kommunen har nya hälsoprojekt på gång. Har varit på en "Kickoff" idag och blivit medlurad i årets stegräknartävling. Tanken är att vi skall gå "Kungsleden" - symboliskt sett, gå 46 mil. Så framöver lär man få en ny sängkamrat - stegräknaren - den får hänga med dygnet runt så man inte missar stegen till toa på natten, om man nu brukar springa på toa om nätterna vill säga. Då var vi där igen - på toaletten, ett återkommande ämne, jag har ju tidigare skrivit om utedass, tandemtoaletter och igår skrev jag en krönika om toalettsitsar. Till saken - om man nu går på toaletten på nätterna. Klart jag gör. Jag jobbar ju natt.

När jag ändå blev övertygad om nödvändigheten att återuppta motionerandet så passade jag på att köpa ett par nya effektivare gångstavar med pumpanordning. Man kanske skulle ut och testa dem. Med målsättningen att orka gå till grannen där det brukar bjudas på bullar.

Inga kommentarer: