fredag 20 mars 2009

Rastlös med vårkänslor och ett orange kuvert

Den här veckan har jag varit SÅ rastlös. Är det känningar av våren kanske? Tycker att det inte händer någonting... men det gör det ju faktiskt om man bara tänker efter. Har jobbat tre nätter, och haft lite hemsidesuppdrag i företaget. Skrivit en krönika. Träffat älsklingen flera ggr. Impulsivt köpte jag en furumöbel på blocket... som vi hämtade idag. Den skall naturligtvis stå på altanen så småningom.

Kärleken lyckades sälja kassaskåpet vi hade till salu.
Jag hade mäklare här som värderade om huset sedan jag börjat renovera. Värdet hade stigit 155 000 kr sedan jag övertog huset på egen hand. Bra jobbat. Så då satte vi om lånet och lånade lite mera för att kunna fortsätta renovera.

Passade även på att engagera mig i det "oranga kuvertet" dvs pensionen. Har nu bestämt mig för att betala ca 60 kr i månaden för att låta banken sköta allt på den fronten... istället för att inte göra någonting och låtsas att skygglapparna är på...

Pensionen och det oranga kuvertet är bara ett enda dåligt samvete. Framkallar bara tankar som:"Orka" "Sen" "Borde engagera mig"... känns som ett bra beslut att låta dem som begriper något sköta eländet... och hoppas att man får en pension som man kan leva på...

Präktig som man är har man i alla fall sedan ca 20 år tillbaka sparat i en pensionförsäkring också...

Har idag varit och uppvaktat en av mina jobbarkompisar som fyllde 60 år igår. Hon blev glad.
Har även träffat dottern en snabbis, hon hade rensat sitt skrivbord här och packat ihop grejor som hon ville ha i i sitt rum där hon bor hos sin pappa. Hon var hemma och sjuk...

Själv skall jag strax åka till jobbet. Imorgon skall jag dricka vin med kärleken hade jag tänkt. DET var minsann inte igår... Vi jobbar ju så konstigt så vi har ju bara tid att träffas dagtid någon gång då och då. Men när han flyttar hit blir det tack och lov lite fler tillfällen än så.

I övrigt kliar det i fingrarna att få altanen klar. Igår när solen sken satt jag där på en brädhög och fikade. Skönt. Kändes verkligen som om det kommer att bli ett rum som man kommer att använda. Ljust, varmt och härligt. Kärleken har önskemål om snurrrottingfåtöljer att ha där ute... så nu är det bara att bevaka det på blocket om inte just du råkar ha något över...

Igår var katten ute för första gången på över en vecka. Han blev nog rejält rädd efter att ha blivit jagad av ett lodjur eller vad det nu var...

2 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

Hej du!

Min bästa pensionsförsäkring är att vara helt skuldfri den dagen jag slutar jobba. Då ska huset vara betalt, studielånen avklarade, ja alla andra lån också. Dessutom har jag börjat spara extra varje månad på ett vanligt konto som ger 5,75% ränta. Då kan man i alla fall inte bli av med insatsen.

Monica Årjes - KREATIV RESURS sa...

Sunt tänk tycker jag...