söndag 8 mars 2009

Tredje gången gillt

Äntligen skall det bli av... har ju varit på G några ggr förrut men då var inte alla berörda redo.
Vadå kan man undra. Jo nu skall den stora Kärleken flytta hit.

Gud vad skönt! Känns som man levt fjortisliv i flera år nu, dags att börja leva vuxenliv igen med en vanlig vardag.

Så nu kliar det i fingrarna att få börja planera. Egentligen borde man sålt huset och börjat om på ny kula någon annanstans så allt var nytt för alla. Men det är inte ens ekonomiskt genomförbart. Så mitt hus får hållas tillgodo. Vi får göra så gott vi kan för att Kärleken med barn får plats att boa in sig.

I dagsläget har vi varsin halvvuxen dotter, vilka mest flackar och far. Min dotter bor hos sin pappa i Kramfors men spenderar mycket tid i Härnösand och Kärlekens dotter bor väl så gott som i Sollefteå och har sin mamma i Kramfors. Min son bor hos mig och är med sin pappa varannan helg. Kärleken har ytterligare en dotter som bor hos honom varannan vecka.

Så i stort sett blir vi fyra personer som bor "på riktigt" här och övriga kommer och går.
Det finns inte rum till alla, men däremot finns det sängplatser åt alla. På sommaren finns även två gäststugor att tillgå.

Sitter just nu i väntans tider. (Hm enligt kommentar så måste tilläggas att jag inte är gravid) Han är på väg hit. Hoppas han är lika planeringssugen som mig.

Idag har vi hunnit med en visit hos svärmor som bor på Bjärtråhemmet. Efter nattskiftet ställde jag mig och bakade en kaka. Så när jag vaknat och gjort mig i ordning kom Kärleken med dotter och vi for med fikakorgen. Har inte träffat henne sedan i julas då hon och svägerskan bodde här i en vecka.

Fortsättning följer på alla fronter.

1 kommentar:

Ann-Cathrin sa...

Jaså, du sitter i väntans tider du... trodde du började bli för gammal för fler barn...

Skämt åsido (kunde inte låta bli att kommentera din språkgroda...) - Grattis! Hoppas att lyckan ler mot dig nu! Det är du värd!

AC