torsdag 23 april 2009

Ditt&Datt

Söndagkväll blev en vin&myskväll med kärleken. På måndag bar det av mot Kramfors. Bilskroten nästa. Vilken stor arbetsplats. Hitta rätt bilar för att skruva i var inte det lättaste. Men det gick till slut. Fixade även två nya sommardäck som skulle fälgas om. Åkte tillbaka dagen därpå och lämnade bilen för skiftning av däcken.

Då hade kärleken fått ryggskott och for på akuten. Han kunde knappt gå. Själv hade jag en lååång lista på sådant som skulle åtgärdas. Fixade bla en studentskylt till dottern. Var på ABF för att få ett tjänstgöringsbetyg/intyg. Där blev jag erbjuden jobb. 60 metallnissar skulle få datautbildning. Tackade varken ja eller nej till det erbjudandet... förutsätter tjänstledigt och bra lön samt troligtvis en uppdatering för mig också...

Var på möte på gymnasiet för ev förberedande studier för sonen... hur det nu blir med det vill säga. Han är som sagt ej behörig att söka gymnasiet pga sitt IG i engelska.

På kvällen kom dottern och behövde hjälp med en hemsida. Det blev ett sextimmarspyssel. Hon hade gjort hemsidan i en nyare version av program än mig... så när vi öppnade den så hände det konstiga saker... men men den blev klar till slut...

Idag fick jag punktering... SUCK... så då måste jag till en däckfirma imorgon igen för att fixa det... Tro vad som händer imorgon?

Kärleken är nu på benen igen, men inte helt bra... i helgen är vi lediga tillsammans. Hoppas han är fit for fight... vill fortsätta med altanbygget. Skulle så gärna vilja ha golvet lagt innan dottern tar studenten ifall vi skall duka långbord där.

I övrigt behöver vi ta en titt på skogen och veden som skulle behövas fås hem... Dottern fyller år idag och det skall också firas i helgen... Hon har beställt smörgåstårta. Så jag har köpt alla ingredienser... samt fixat presenter förstårs. Skall även sätta fyr på min gigantiska brädhög som aldrig blev uppeldad i höst.

har även fått fram utemöblerna som rengjorts, köpt en ny vaxduk och penseer. MYSIGT att sitta på farstubron och dricka kaffe i solen.

Nu är timmen sen och det är dags att sluta... fortsättning följer.

Inga kommentarer: