söndag 26 april 2009

MysPys med Älsklingen

Den här veckan och helgen har jag fått rå om älsklingen ordentligt. Han fick ju ett rejält ryggskott så han blev sjukskriven... i slutet på veckan när det började ge med sig så bestämde vi oss för att passa på att elda en stor skräphög med gammbrädor och kartonger som jag sparat på mig det senastet året. Det blev en helkväll i brasans tecken.



Kändes verkligen som vår. Vi såg till att "vattna" väggar och tak på ladugården ifall att det skulle hamna glöd där. Vilken brasa det blev. Den har pyrt i flera dygn. Men första kvällen satt vi och vaktade den och drack vin och bara njöt av tillvaron. HELMYSIGT


På fredagen kom dottern med pojkvän och vi firade hennes 19-årsdag. Hon hade beställt smörgåstårta, men det hade jag inte hunnit med att göra... så på kvällen hjälptes vi alla åt att få till en sådan till nästkommande dag.


På fredagkväll kom ByggNissen och åtgärdade balkarna som "satt sig"... han var tvungen att sätta en järnbalk i golvet samt skall även byta ut stolpen eftersom den verkar vek... När det är gjort kan man ÄNTLIGEN börja lägga golvet på den inglasade altandelen.
På lördagen åkte vi och köpte ett vitrinskåp (samma stuk som det jag köpt tidigare) hittade ett fynd på blocket jag bara inte kunde låta bli att köpa.


Sen tog vi en promenad på skogsägorna för att kolla vedhögarna som låg utspridda över min skog. Det mesta ganska svåråtkomligt... Men med kärlekens kontaktnät så skall vi nu få låna en fyrhjuling och försöka dra fram det med... Hoppas det funkar bra... annars återstår det att dra fram det för hand eller låta det ligga kvar och ruttna... Men det är såpass mycket att det kan man bara inte göra.


Övrig tid på helgen har vi bara myst. Jag släpade fram en gammal hammock som blev som ny bara man monterade bort det mögliga taket... så nu kan vi sitta och gunga i den och njuta av utsikten på min nya farstubro... I samband med det insåg vi att staketet måste sänkas ca 10 cm för att man skall se utsikten över huvudtaget.


Tack Tommy för en helmysig helg. Det känns som om du börjar känna dig hemma nu... och jag har sått ett frö till att du kan bygga en musikstudio i det oinredda rummet på övervåningen.


Nu är kvällen sen och jag har just suttit ner och funderat ut lite frågor. Skall nämligen träffa skatteverket imorgon för att få lite rätsida i skogen och dess skattemässiga regler...






Inga kommentarer: