lördag 18 april 2009

Livet rullar på...

Idag kom sonen hem. Han har varit hos pappa och pratat engelska med storebror på påsklovet. Eftersom de bor i Kramfors så passade de på att köpa en kostym till avslutningen. Tjusigt!!

Äntligen är deklarationen klar, årets första tre månader bokförda och klara och momsen inbetald. Om jag nu har deklarerat och räknat ut allt rätt så kommer jag att få tillbaka en hel del på skatten i december. Företagandet låg ju på sparlåga förra året och utgifterna i "skogsbruket" hägrade...

Igår var jag bjuden på middag hos kärleken i Ullånger. Han hade lagat en så god kycklinggryta. MMMmm dregglar bara jag tänker på det. Vi hade en mysig hemmakväll med rött vin framför TV:n. Idag följde han med hem och debutstartade sin MC för året. Den är fin...

I övrigt har vi hunnit med en hel del korsord också. Numera löser vi alltid veckans tre korsord i Tidningen Ångermanland.

På måndag skall han hjälpa mig med sommardäcken. måste köpa två nya. Behöver även skaffa lite reservdelar. Så vi åker till bilskroten och kollar läget. Det är snart dags att besikta bilen...

2 kommentarer:

Ann-Cathrin sa...

Oj, vad fin Tobias är! Men jag kom inte ihåg att han är så ljus i håret. Fast det kanske är färgat, man vet ju aldrig med folk och deras hårfärger numera.

Vad duktig du är som har deklarerat. Jag har mitt roliga kvar jag...

Linda sa...

snygga lillebror ;D