lördag 11 april 2009

Nu börjas det igen...

Nu börjas det igen... med allt strul. Igår slutade den fasta telefonen att fungera. Men internet fungerar trots att det är ADSL och det är ju telefonledningsbundet. Märkligt. Att göra felanmälan på telia är en upplevelse. Det skall tryckas, väljas och sägas saker enligt anvisningar. Tar hur lång tid som helst. Tydligen hittade något fel i nätet och skall komma på tisdag och åtgärda det hela. Vi är bara två abbonnenter som finns på denna linje. Ett gammal luftburen ledning som på vissa ställen nästan hänger i backen.
Kvällen innan gick jag ner i källaren och det var massor av vatten på golvet . Det såg ut som om det kom från min frysbox som står där i ett hörn. Jag tog ett djupt andetag för att förbereda mig på lukten när jag öppnade boxen. Förväntade mig att allt var tinat och förstört... men icke sa nicke... det kom tydligen utifrån. Jag gick ut och tittade. Då visade det sig att stuprännan böjt sig av all snö och is som var i vinter och allt bara forsade, rann rätt över kanten ner vid grunden och rann direkt in... SÅ det var bara leja någon akut för att fixa till den. Med en stor traktor med skopa lyckades de böja till det hela. De passade på att ploga bort all onödig snö som låg där... Smartskaftet jag glömde bort att säga att det finns rör som sticker upp både från dräneringen och avloppet... Så de kördes sönder... MAMMA MIA ibland blir man SÅ trött... det var rena semestern att gå till jobbet.
Idag tog jag mig i kragen för att få till deklarationen. Lite pyssel och knåp när man har både företag och jordbruksfastighet... fick till allt enligt reglementet trodde jag... tills jag insåg att det här med skogsavverkningen var en egen historia... Har nu skrivit ut 50 sidor regelverk om det som jag skall ha som natterapi. KUL... lutar dock åt att jag nog behöver leja någon som kan sånt här... Tänk vad livet vore lugnt om man bodde i lägenhet och inte höll på med något företag dessutom... eller tråkigt kanske?
Min jobbarkompis skall troligtvis ta en sista minutenresa och åka utomlands. Gissa om jag är sugen att följa med. Bara sticka iväg och lägga allt bestyr åt sidan och njuta av värmen och drinkar...

Inga kommentarer: